Dagje Duinrell van Tess

08-06-2018
Vakantiepark

Kijk mee tijdens een Duinrell vakantie-dag

Een dagje Duinrell van een bezoeker. Deze keer Tess, die samen met haar man en zoons (4 en 1 jaar oud) voor drie nachten een Duingalow boekte.

07.00 uur De dag begint om zeven uur ’s ochtends. Onze jongste zoon is wakker geworden en zingt gezellig met de vogeltjes mee. We staan op, smeren een broodje en… wat zien we daar? Een pauw! Op ons terras. De jongens zijn door het dolle heen en het beestje blijft gewoon staan terwijl zij achter het raam gekke bekken naar haar trekken.

08.30 uur Als we klaar zijn met ons ontbijt gaan we erop uit. Onze Duingalow ligt aan de rand van het bos. Het mooiste plekje van Duinrell, als je het mij vraagt, maar ook op een eindje van het attractiepark en de restaurants. Gelukkig hebben we een fiets mee en hebben we er ook nog een gehuurd bij de fietsverhuur. Onze oudste zoon fietst zelf en leert en passant de verkeersregels, die we nu in het Duinrell verkeer rustig aan hem kunnen uitleggen.

08.40 uur We parkeren onze fietsen op het Eiland en lopen eerst naar de speeltuin. Onze oudste beklimt gelijk de glijbanentoren en nog voor ik het doorheb, komt hij uit de hoogste glijbaan gesjeest. Met een grijns van oor tot oor. Nóg een keer! Met de jongste glij ik van de wat lagere glijbaan, die voor hem al spannend genoeg is. Ook hij wil nog eens en nog eens én nog eens. Om het af te leren glij ik zelf ook nog even van die hoge. Dit is zó leuk!

10.00 uur Het Tikibad gaat open. We gaan snel naar binnen en ontdekken dat we niet de enige zijn. Rond deze tijd een kluisje zoeken is een beetje chaotisch (mijn tip, wacht een uurtje, dan is het véél rustiger!) maar we hebben er toch vrij snel een en we gaan direct naar Playa. Wat een feest! De glijbanen zijn net zo gaaf als die voor de groten, maar dan in het klein. In het babybadje is een waterbaan en een waterval waar onze jongste tussen schippert. Hij heeft het zo druk, dat hij totaal niet doorheeft dat het stiekem al bijna weer slaaptijd is voor hem.

11.30 uur Afgedroogd en aangekleed zoeken we onze fietsen weer op en we gaan richting Duinrell Plaza. Daar eten we als slootgravers. Van al dat zwemmen en fietsen hebben we véél trek gekregen. Pizza en kip, dat was de wens van alle jongens en wie ben ik om daar tegenin te gaan. Het eten van La Place smaakt ons meer dan goed. Nog een toetje en dan snel naar de Duingalow. Die kleine moet naar bed.

13.00 uur Terwijl onze jongste zoon slaapt zitten wij op het terras. We spelen, lezen en doezelen op ons dooie gemakje. Het zonnetje schijnt, de parasol staat uit, de vogels fluiten uit volle borst, van mij mag dat dutje wel even duren.

16.30 uur Attractietijd! Onze jongste is weer helemaal wakker en klaar voor de Locomotion. Hij kan er helemaal zelf in zitten, omdat er een soort fietsstoeltje in bevestigd is. Ook de Minitrein vindt hij te gek. De oudste stapt voor het eerst in een heuse achtbaan: de Kikkerachtbaan en man, hij is drie meter gegroeid als hij er weer uit stapt. Wat een stoere boy. We gaan nog even kijken bij de Splash, en daarna nog één keer in de Locomotion. Daarna fietsen we naar de Duingalow. Tijd voor een barbecue.

18.30 uur Aan tafel! Op hete kolen geroosterde kippenpoten met groentespiesjes en gepofte aardappels. Veel gelukkiger krijg je ons niet. Of toch… het toetje bestaat namelijk uit marshmallows! Vandaag kan niet meer stuk!

20.00 uur De jongens gaan naar bed. Tijdens het verhaaltje voorlezen vallen de ogen van mijn oudste al dicht. Ik leg hem in bed en houd zijn handje nog heel even vast. Wat een avontuur voor deze kleine, grote jongen. Als ik terug naar de woonkamer ga, staat daar al een glaasje wijn voor me klaar. Heerlijk. En we hebben nóg twee nachten. Proost!

Andere bezoekersvaringen

Lees wat onze gasten van Duinrell vinden!